Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 04 gru 2024, 21:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 26 gru 2011, 18:16 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 cze 2010, 17:50
Posty: 9
Lokalizacja: Buk
Coraz więcej rzeczy możemy załatwić drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci, chociażby wizytę w archiwum. Niestety urzędy administracji pulicznej są daleko w powijakach pomimo tego iż wprowadzono ustawę o elektronizacji urzędów.
Sama pracuję w urzędzie gdzie pomimo stosowania komputerów na każdym kroku mam wrażenie, że koleżeństwo najchętniej uciekłoby gdzie pieprz rośnie w sytuacji kiedy dotrze do nas sprawa którą będzie trzeba rozpatrzeć całkowicie bez papierów i stempli. W związku powyższym sama chciałam się przekonać jak działa elektroniczne postępowania administracyjne, skorzystałam z elektronicznej platformy usług administracji publicznej, założyłam profil zaufany, potwierdziłam go nawet osobiście w urzędzie, teraz czekam na pozwolenie dyrekcji na przetestowanie działania tego profilu w pracy w naszym wydziale aby może przy okazji koleżeństwo może trzęsło się na słowo postępowanie elektroniczne.
Czy ktoś z Was korzysta z profilu zaufanego (bez certyfikowanego podpisu elektronicznego) w kontaktach urzędami administracji publicznej w celu uzyskania informacji do Waszych badań genealogicznych. Jakie macie doświadczenia z tym związane?
Pozdrawiam

_________________
Dorota Solecka

Rodzina Adamczaków (Grodzisk Wielkopolski, Snowidowo, Urbanowo)
Rodzina Soleckich (Buk)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 20:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 kwi 2009, 20:13
Posty: 1075
Lokalizacja: Poznań
Doroto,

Nie jestem na bieżąco z projektami elektronizacji urzędów o których jakiś czas temu było bardzo głośno.
Rok czy dwa temu spróbowałem skorzystać z Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ePUAP). W formie w jakiej to działało wtedy, moim zdaniem, raczej nie ma szans aby normalny użytkownik komputera był w stanie przez to przebrnąć :-(
Ostatecznie po rejestracji nie udało mi się wysłać wniosku. O ile pamiętam żaden z teoretycznie dopuszczalnych formatów nie był przyjmowany przez Matrix z jakimiś nic nie mówiącymi komunikatami. Więcej nie próbowałem. Poczta z trąbką w kontaktach z Urzędami rządzi !

Za to całkiem sprawnie działa np. zamawianie odpisów z USC Poznań tędy:
https://www.um.poznan.pl/mim/public/for ... n_pay.html

_________________
pozdrawiam, Tomek
Odoliński , Odaliński, Oduliński - jeżeli spotkasz się z tymi nazwiskami gdziekolwiek napisz do mnie koniecznie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2011, 20:50 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sie 2011, 18:54
Posty: 346
Lokalizacja: Lubocześnica
Witam.
Do tej pory kontaktowałem się mailowo z urzędami (U.S.C.) w Gnieźnie i Rawiczu. Adres znalazłem na odpowiedniej stronie internetowej i wysłałem maila z prośbą o informację czy posiadają jakiekolwiek dane dotyczące osoby (podaję nazwisko, imiona rodziców, datę zależną od tego jaki dokument mnie interesuje) i wysyłam zaznaczając jednocześnie, że w przypadku znalezienia danych proszę o podanie kosztów i konta urzędu gdyż należność chcę uregulować bezzwłocznie.
Wymienione urzędy zareagowały praktycznie natychmiast. Naprawdę muszę przyznać, że byłem mile zaskoczony. Zero problemów, koszty o ile były to symboliczne. Podobne miłe doświadczenie miałem z archiwum w Gorzowie Wlkp. Nie mieli dokumentów, o które pytałem w swoim mailu ale miła Pani zleciła kwerendę do innego ośrodka i za kwotę ok.30 zł otrzymałem listownie piękną kserokopię.
W U.S.C. w Szamotułach byłem wprawdzie osobiście ale miła Pani kierownik ku memu zaskoczeniu błyskawicznie znalazła dokument załatwiła ksero (ja w tym czasie wypełniłem druczek) zapłaciłem i cieszyłem się nową zdobyczą.
Jeżeli zwracam się drogą maliową to zawsze podaję swoje dane i adres.

_________________
Tadeusz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 gru 2011, 21:21 
Offline

Dołączył(a): 10 mar 2009, 13:09
Posty: 632
Witam.
Czterokrotnie kontaktowałem się drogą elektroniczną z USC w celu uzyskania informacji znajdujących się w akcie zgonu moich krewnych.
Trzy razy prośbę napisałem w Wordzie , raz wystarczył zwykły mail wraz z moimi danymi personalnymi i stopniem pokrewieństwa. Na odpowiedz czekałem parę godzin , poprzedzona była ona telefonem od pracownika USC. Nie było żadnych problemów.
Pozdrawiam.
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL