Wielkopolskie Towarzystwo Genealogiczne GNIAZDO

Forum dyskusyjne WTG GNIAZDO
Teraz jest 23 cze 2021, 16:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1023 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21
Autor Wiadomość
PostNapisane: 05 sty 2021, 17:18 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2465
Lokalizacja: Mnichowo
Do Hani i Krysi
Dziękuję za zapytania odnośnie Michała Olejniczaka. Coś tutaj jest faktycznie niezgodne. Nie rozgryzłem jeszcze na czym polega błąd. Zajmę się tym tematem i za kilka dni dam odpowiedź.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2021, 10:40 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 1028
Lokalizacja: Gdańsk
MiZmy napisał(a):

płk pilot Wiktor Nepomucen Pniewski, pochowany w Rozdrażewie
http://krotoszyn.naszemiasto.pl/artykul ... id,tm.html

Pozdrawiam
MiZmy

Witam.

"Nalot Wielkopolan na Frankfurt"

102 lata temu, 9.I.1919, z lotniska na Ławicy wystartowało 6 samolotów, pod dowództwem Wiktora Pniewskiego, cel: zbombardowanie lotniska we Frankfurcie.
6.I.1919 Powstańcy Wielkopolscy zdobyli lotnisko na Ławicy- akcja została przeprowadzona tak, by lotnisko, samoloty i amunicja nie została zniszczona.
Dzięki temu zdobyli sprzęt pozwalający na przeprowadzenie nalotu na Frankfurt.

https://dorzeczy.pl/historia/48933/1/na ... kfurt.html

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2021, 18:25 
Offline

Dołączył(a): 12 gru 2008, 21:36
Posty: 479
Lokalizacja: Września
Są jednak poważne wątpliwości co do tego faktu
Michał


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2021, 20:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 paź 2016, 20:47
Posty: 416
Zamieszczone w artykule zdjęcie Wiktora Pniewskiego pochodzi z tego albumu:
https://polona.pl/item/album-z-fotograf ... c/4/#index

_________________
Grzegorz


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 sty 2021, 23:07 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 190
Lokalizacja: Września
Witam,
zwracam się z prośbą o pomoc w wyjaśnieniu, czy Jan Biniek ur. 06.09.1897 w Uciechowie otrzymał Wielkopolski Krzyż Powstańczy?
Z bazy uczestników powstania wynika, że tak. Natomiast nie ma go w bazie odznaczonych WKP.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2021, 20:15 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2465
Lokalizacja: Mnichowo
Do Hani !

Nie otrzymał Wielkopolskiego Krzyża Powstańczego. W trakcie kwerendy w Archiwum Prezydenta RP odnaleźliśmy ok 300 wniosków o nadanie odznaczenia WKP. Pomimo, że były one zakwalifikowane przez wszystkie szczeble komisji, to nie znalazły się na listach odznaczonych. Nie ma żadnych zapisów dlaczego tak się stało.


WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2021, 21:29 
Offline

Dołączył(a): 08 lis 2010, 22:52
Posty: 190
Lokalizacja: Września
Wojtku,
bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jan Biniek zmarł we Wrześni 30.04.1952 i pochowany wraz z żoną Antoniną na tutejszym cmentarzu komunalnym.
Był synem Józefa i Cecylii z d. Marszałek.
Pozdrawiam
Hania

_________________
Poszukuję:
Lisiak, Dorna - okolice Szamotuł
Stein, Bulczyński - Września


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 sty 2021, 20:54 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02 lut 2009, 19:33
Posty: 25
Lokalizacja: Poznań
hanialg napisał(a):
Wojtku,
bardzo dziękuję za odpowiedź.
Jan Biniek zmarł we Wrześni 30.04.1952 i pochowany wraz z żoną Antoniną na tutejszym cmentarzu komunalnym.
Był synem Józefa i Cecylii z d. Marszałek.
Pozdrawiam
Hania


Dane dotyczące daty urodzenia i imienia matki inne w akcie urodzenia, inne w bazie uczestników powstania.
Podaję link do dokumentu w bazie Basia:
https://szukajwarchiwach.pl/11/757/0/1/ ... /#tabSkany

_________________
Zbigniew


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2021, 14:21 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, 22:11
Posty: 844
Lokalizacja: Poznań
Podporucznik baron Tadeusz Lerchenfeld zdjęcie i informacje w "Głosie Powstańca Wielkopolskiego"
25.09.1938 nr 36 s. 3.
Informacje i zdjęcie Małachowskiego Franciszek ur. 08.10.1875 z czterema synami powstańcami Stanisławem ur. 15.11.1901, Czesławem ur. 15.07.1904, Feliks ur. 9.06.1899 i Alfons ur. 16.08.1900 -
w "Głosie Powstańca Wielkopolskiego" 1938, nr. 9, s. 3 i tam też nekrolog Jana Jesionowskiego z Chodzieży.

_________________
Magdalena Blumczynska
-----------------------------
Kessel,Hubert,Vietz RudalCiastowski, Lorkiewicz- Sarnowa,Szymanowo,Bojanowo,Rawicz
Czekalscy, Stacheccy - Dąbrówka Kościelna,Pobiedziska Poznań
Staniewscy - Dubin,Jutrosin, Kórnik,Poznań,Pobiedziska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2021, 15:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, 22:11
Posty: 844
Lokalizacja: Poznań
Część II i III i IV "Wspomnień o walkach powstańczych pod Żninem" Tadeusza Lerchenfelda zamieszczona jest w "Głosie Powstańca Wielkopolskiego" nr 38, s. 2 i nr. 39, s.2 oraz nr 41, s. 2.

_________________
Magdalena Blumczynska
-----------------------------
Kessel,Hubert,Vietz RudalCiastowski, Lorkiewicz- Sarnowa,Szymanowo,Bojanowo,Rawicz
Czekalscy, Stacheccy - Dąbrówka Kościelna,Pobiedziska Poznań
Staniewscy - Dubin,Jutrosin, Kórnik,Poznań,Pobiedziska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2021, 20:36 
Offline

Dołączył(a): 07 gru 2009, 20:56
Posty: 317
Oto krótka informacja o powstańcu wielkopolskim,Kazimierzu Bonowskim z Wągrowca.
https://oknonawagrowiec.pl/zdarzylo-sie ... z-wydawca/

_________________
pozdrawiam
Edyta

poszukuję:
Grams,Maciejewscy,Winkler,Thielmann,Cegielscy,Ciesiółka,Głów,Twardowscy,Kurczewscy,Nowak,Dziadoszek,Brząkała,Tomkowiak,Bejma,Drażdżyńscy,Dyament


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2021, 11:47 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2021, 11:33
Posty: 2
Dzień dobry

piszę w sprawie dwóch biogramów powstańców wielkopolskich: Pawła Mądrawskiego i Tomasza Mądrawskiego (ur. 13.12.1896). Biogram Pawła Mądrawskiego widniejący na stronie projektu: http://powstancy-wielkopolscy.pl/ łudząco przypomina hisotrię rodzinną o moim paternalnym pradziadku, Tomaszu Mądrawskim. Moja babcia, jego córka, wielokrotnie opowiadała o swoim ojcu, rzeźniku, uczestniku powstania, który po drugiej wojnie światowej był sołtysem Romanowa Górnego i który pracował potem "w lesie". Powyższą historię potwierdza jej mąż, a mój dziadek.

Różnice w ww. biogramach omówiłam kilka lat temu z babcią, która nigdy nie słyszała o Pawle Mądrawskim, dzisiaj jednak ciężko z nią rozmawiać ze względu na postępującą demencję (94 lata). Z racji konfliktu między babcią a pradziadkiem, nie mogę znaleźć w rodzinnych archiwach dokumentacji dot. Tomasza, jednak udało mi się znaleźć jego pozycję z liście weteranów powstania, gdzie wpisany ma zawód rzeźnika. Ponadto, udało mi się dotrzeć do jego wniosku do Urzędu Wojewódzkiego Poznańskiego z prośbą o udzielenie pozwolenia na budowę miejskiej rzeźni w miejscowości Kruszewo w której mieszkał wraz z żoną Zofią aż się nie przeprowadzili do Romanowa Górnego, kilka lat przed drugą wojną światową.
Poniżej linki do ww. dokumentów
- https://szukajwarchiwach.pl/53/884/0/1/ ... 5#tabSkany (karta 659, poz. 71)
- https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... ka/1045418
Proszę o informacje, czy muszę przedłożyć jeszcze jakieś dokumenty, które by naprostowały ww. omyłkę.

Pozdrawiam
Aleksandra Krawczyk


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2021, 12:57 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 1028
Lokalizacja: Gdańsk
naranna napisał(a):
Dzień dobry

piszę w sprawie dwóch biogramów powstańców wielkopolskich: Pawła Mądrawskiego i Tomasza Mądrawskiego (ur. 13.12.1896). Biogram Pawła Mądrawskiego widniejący na stronie projektu: http://powstancy-wielkopolscy.pl/ łudząco przypomina hisotrię rodzinną o moim paternalnym pradziadku, Tomaszu Mądrawskim. Moja babcia, jego córka, wielokrotnie opowiadała o swoim ojcu, rzeźniku, uczestniku powstania, który po drugiej wojnie światowej był sołtysem Romanowa Górnego i który pracował potem "w lesie". Powyższą historię potwierdza jej mąż, a mój dziadek.

Różnice w ww. biogramach omówiłam kilka lat temu z babcią, która nigdy nie słyszała o Pawle Mądrawskim, dzisiaj jednak ciężko z nią rozmawiać ze względu na postępującą demencję (94 lata). Z racji konfliktu między babcią a pradziadkiem, nie mogę znaleźć w rodzinnych archiwach dokumentacji dot. Tomasza, jednak udało mi się znaleźć jego pozycję z liście weteranów powstania, gdzie wpisany ma zawód rzeźnika. Ponadto, udało mi się dotrzeć do jego wniosku do Urzędu Wojewódzkiego Poznańskiego z prośbą o udzielenie pozwolenia na budowę miejskiej rzeźni w miejscowości Kruszewo w której mieszkał wraz z żoną Zofią aż się nie przeprowadzili do Romanowa Górnego, kilka lat przed drugą wojną światową.
Poniżej linki do ww. dokumentów
- https://szukajwarchiwach.pl/53/884/0/1/ ... 5#tabSkany (karta 659, poz. 71)
- https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/jed ... ka/1045418
Proszę o informacje, czy muszę przedłożyć jeszcze jakieś dokumenty, które by naprostowały ww. omyłkę.

Pozdrawiam
Aleksandra Krawczyk

Witam.

Raczej nie ma żadnej pomyłki w biogramach.
Było kilku Mądrowskich.
Paweł Mądrowski ur. 1899 był synem Jana.
Jest również biogram Tomasza Mądrowskiego ur. 13.XII.1896, syna Jakuba i Anny z d. Kubiś.
Do dokumentów Tomasza jest dołączony Jego życiorys.

http://powstancywielkopolscy.pl/pl/search

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2021, 13:24 
Offline

Dołączył(a): 05 mar 2021, 11:33
Posty: 2
Pani chyba nie zrozumiała.... Sołtysem Romanowa Górnego jak również leśnikiem i rzeźnikiem był Tomasz Mądrawski. Taki biogram nie jest przyporządkowany jednak do Tomasza a do Pawła Mądrawskiego na stronie www odznaczonych powstańców wielkopolskich (czyli nie powstacywielkopolscy.pl a powstancy-wielkopolscy.pl). Członkowie mojej rodziny uważają że jest to pomyłka. Przedłożyłam już Pani dokumenty, że to Tomasz Mądrawski był rzeźnikiem z zawodu i założył rzeźnięw Kruszewie. Proszę podać w takim razie źródła biogramu Pawła Mądrawskiego, które by dowodziły, że był rzeźnikiem, pracował jako leśnik i był sołtysem Romanowa Górnego.

Pozdrawiam
Aleksandra Krawczyk

EDIT: Proszę znalazłam kolejną informację, relację ze strony Muzeum Ziemi Nadnoteckiej, że to właśnie Tomasz Mądrawki a nie Paweł Mądrawski pracował przy transporcie leśnym:

http://www.mzntrzcianka.pl/102-rocznica ... polskiego/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 06 mar 2021, 15:36 
Offline

Dołączył(a): 28 lut 2017, 07:45
Posty: 1028
Lokalizacja: Gdańsk
naranna napisał(a):
Pani chyba nie zrozumiała.... Sołtysem Romanowa Górnego jak również leśnikiem i rzeźnikiem był Tomasz Mądrawski. Taki biogram nie jest przyporządkowany jednak do Tomasza a do Pawła Mądrawskiego na stronie www odznaczonych powstańców wielkopolskich (czyli nie powstacywielkopolscy.pl a powstancy-wielkopolscy.pl). Członkowie mojej rodziny uważają że jest to pomyłka. Przedłożyłam już Pani dokumenty, że to Tomasz Mądrawski był rzeźnikiem z zawodu i założył rzeźnięw Kruszewie. Proszę podać w takim razie źródła biogramu Pawła Mądrawskiego, które by dowodziły, że był rzeźnikiem, pracował jako leśnik i był sołtysem Romanowa Górnego.

Pozdrawiam
Aleksandra Krawczyk

EDIT: Proszę znalazłam kolejną informację, relację ze strony Muzeum Ziemi Nadnoteckiej, że to właśnie Tomasz Mądrawki a nie Paweł Mądrawski pracował przy transporcie leśnym:

http://www.mzntrzcianka.pl/102-rocznica ... polskiego/


Faktycznie, nie zrozumiałam :?
Przepraszam, chciałam tylko pomóc.
Sprawdzałam na wykazie Powstańców, i podałam to, co znalazłam.
W sprawach wątpliwych, błędnych trzeba się skontaktować z twórcami tego projektu, link poniżej-

http://wtg-gniazdo.org/forum/viewtopic. ... 62#p113565

Pozdrawiam.
Kaniewska Małgorzata.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2021, 14:20 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4668
Cytuj:
Napisane: 17 lut 2018, 00:12 przez Jarek
...
30. Górski Jakub s. Tomasza, ur. 13.07.1900 – Chotoń (Żnin), zam. Września, nr weryfikacyjny 6907, ...

Jarku,
możesz to jeszcze raz sprawdzić?
Chyba chodzi o Cotoń.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2021, 15:11 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1819
Lokalizacja: Poznań
Z dzisiejszej wizyty na cmentarzu w Konarach k. Miejskiej Górki.
Powstańcy Wielkopolscy:
Józef Noculak
Na pomniku jest inna data urodzin niż na stronie powstancywielkopolscy.pl. Jest tez data zgonu i kilka ciekawych informacji. W tej samej mogile pochowany jest Jego syn Henryk (1924-1988) również żołnierz spod Monte Cassino.
Obrazek

Stanisław Konieczny
I tutaj data urodzenia jest inna.

Obrazek

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 mar 2021, 15:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2009, 17:30
Posty: 4668
Tutaj akt urodzenia Jakuba Górskiego ur. w Cotoniu.

Obrazek

Uważam, że to nie zbieżność.

_________________
Pozdrawiam Danka


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 maja 2021, 10:41 
Offline

Dołączył(a): 07 gru 2009, 20:56
Posty: 317
Dzień dobry

Uczestnik Powstania Wielkopolskiego,Franciszek Kazimierz Bonowski w 1920 r.poślubił w Wągrowcu Joannę Haławską,akt małż. USC Wągrowiec 66/1920.

_________________
pozdrawiam
Edyta

poszukuję:
Grams,Maciejewscy,Winkler,Thielmann,Cegielscy,Ciesiółka,Głów,Twardowscy,Kurczewscy,Nowak,Dziadoszek,Brząkała,Tomkowiak,Bejma,Drażdżyńscy,Dyament


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 09 maja 2021, 10:48 
Offline

Dołączył(a): 07 gru 2009, 20:56
Posty: 317
Oto miejsca pochówku powstańców wielkopolskich w Potulicach:

http://caspw.pl/zbiory/45.miejsca-pocho ... potulicach

_________________
pozdrawiam
Edyta

poszukuję:
Grams,Maciejewscy,Winkler,Thielmann,Cegielscy,Ciesiółka,Głów,Twardowscy,Kurczewscy,Nowak,Dziadoszek,Brząkała,Tomkowiak,Bejma,Drażdżyńscy,Dyament


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 maja 2021, 09:32 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 sty 2017, 11:10
Posty: 1819
Lokalizacja: Poznań
Sprostowanie do biogramu Jana Lugierskiego:
Jego ojciec miał na imię Nepomucen a nie Jan.
Tutaj jest link do aktu urodzenia Jana Lugierskiego:
https://www.szukajwarchiwach.gov.pl/skan/-/skan/aed4510810776a2927a0f89b6694f71eba8ea3dc9bb70c3ce9523c9369d5ab00

_________________
Pozdrawiam, Paweł

poszukuję: Wietrzykowski, Wyzuj, Gibowski, Sławek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 maja 2021, 11:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 sty 2012, 22:11
Posty: 844
Lokalizacja: Poznań
Mała poprawka
Henryk Susicki został pochowany na Jerzycach - cmentarz na Nowinie,
na podstawie nekrologu zamieszczonego w Głosie Wielkopolskim 02.08.1949 nr 209 s.4.

_________________
Magdalena Blumczynska
-----------------------------
Kessel,Hubert,Vietz RudalCiastowski, Lorkiewicz- Sarnowa,Szymanowo,Bojanowo,Rawicz
Czekalscy, Stacheccy - Dąbrówka Kościelna,Pobiedziska Poznań
Staniewscy - Dubin,Jutrosin, Kórnik,Poznań,Pobiedziska


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 maja 2021, 09:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lis 2006, 22:57
Posty: 2465
Lokalizacja: Mnichowo
Magdaleno !
Henryk Susicki jest pochowany na Junikowie wg wyszukiwarki z datą 1984. Nastąpiła ekshumacja w 1984 roku.

WOjtek

Pozostałe wpisy od stycznia br. będą, po analizie, uzupełnione w Projekcie.
Dziękuję za zamieszczone uwagi i uzupełnienia.

WOjtek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1023 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 17, 18, 19, 20, 21

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
POWERED_BY
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL